Huippuvalmentaja

Triathlonvalmennus

triathlonvalmennus

valmentajana Teemu Lemmettylä
Triathlon on enemmän kuin kolmen lajin summa. Laji tarjoaa onnistumisen elämyksiä ja ison mahdollisuuden haastaa itsensä ja kanssakilpailijansa. Itse olen kilpailut lajissa ammattilaisena viimeiset 11 vuotta ja tehnyt lähes kolmekymmentä Ironman-kilpailua. Kokemuksen kautta kertyneen tiedon ja taidon lisäksi minulla on liikuntatieteen maisterin tutkinto. Tällä setillä tehdään tulosta! Tervetuloa #teemuntalliin!
Teemu Lemmettylä

triathlonvalmentaja_teemu_lemmettyla

Valmennukset

8 viikon harjoitusohjelma (puolimatkalle)

Paranna aikaisempaa puolimatkan tulostasi! Jos sinulla on tavoitteena ottaa osaa johonkin triathlonkilpailuun, harjoitusohjelma on sopiva sinulle - ja teet takuulla tulosta!

Kahdeksan viikon harjoitusohjelma sopii hyvin myös motivaatiobuustiksi tai tehojaksoksi, vaikkei sinulla mitään kilpailullisia tavoitteita olisikaan.

Kurssilla tehdään tavoitteellista treeniä Teemun tärkeinä pitämistä lähtökohdista: 

”Ei mitään ylimääräistä, vaan se mitä tehdään, on asiaa."

Valmennuksen ensimmäiset neljä viikkoa ovat valmistavaa aikaa, jolloin käydään läpi perusasioita ja varmistetaan, että keho on valmis ottamaan vastaan varsinaisen pitkään kestävyyssuoritukseen valmistautumisen. Pääpaino on hyvän kestävyyspohjan rakentamisessa ja koko kehon vahvistamisessa.

Toisella neljän viikon jaksolla kaivetaan irti ensimmäisen neljän viikon ja jo aikaisemman harjoittelun hedelmät. Keskitytään triathlonlajien vaatimuksiin ja pääpaino on yhdistelmäharjoituksissa ja lajitekniikkaharjoituksissa. Tavoitteena on ottaa enemmän tehoja irti, lisätä jokaisen lajin määrällistä harjoittelua, mutta pitää mukana myös tekniikkaa ja taloudellisuutta parantavat osiot.

Harjoitusohjelma perustuu siihen, mitä Teemu itsekin tekee. Treenit ovat tarkoituksenmukaisia ja yksinkertaisia ja niitä toistetaan riittävä määrä ja kasvavalla teholla, jotta kehittymistä tapahtuu. Treenaaminen on siis nousujohteista, ja ohjelma on rakennettu niin, että pystyt itse seuraamaan, miten jakson aikana kehityt.

Kurssilla saat viikkokohtaisen harjoitusohjelman, joka sisältää:

- Uintiharjoitukset tekniikkavideoineen altaaseen ja avoveteen

- Pyöräilytreenit ulos + lyhyet pyöräilyharjoitukset (harjoitusvastuksella jos sellaisen omistat, EI VÄLTTÄMÄTÖN)

- Juoksutreenit pitkän juoksun kehittämiseen

Yhdistelmäharjoitukset lajin vaihdolla kilpailunomaisessa vauhdissa (pyöräily + juoksu)

Lisäksi saat kolme erilaista oheisharjoitusta Teemun video-ohjeilla:

1. Keskivartalon vahvistamiseen suunniteltu jumppa, jolla on myös huoltava merkitys

2. Juoksussa tarvittavaan voiman parantamiseen ja jalkojen venyttelyyn laadittu juoksujumppa

3. Koko kroppaa kuormittava voimaharjoittelu

OSTA VALMENNUS OMAN TAVOITETAPAHTUMASI AIKATAULUUN SOPIVASTI

Valmennusjakso koostuu kahdeksasta kokonaisesta viikosta (ma-su), ja ensimmäisiin viikkoihin pääset käsiksi heti kurssin ostettuasi.

Saat ohjelmasta aina kaksi viikkoa kerralla. Viikko-ohjelma esitetään sekä excel- että pdf-muodossa. Lisäksi valmennusmateriaali koostuu Teemun videolla ohjaamista tukiharjoitteista eli voima-, jumppa- ja juoksujumppatreeneistä. Uintitekniikkaharjoitevideot ja paljon muuta triathlonharjoitteluun liittyvään videomateriaalia sisältyy myös valmennusmateriaaliin.

8 VIIKON HARJOITUSOHJELMA 39€


Millaista valmennukseen osallistuminen on?

Saat harjoitusohjelmaan kuuluvan materiaalin käyttöösi Campwire-sivustolle, omalle henkilökohtaiselle tilillesi. Selainpohjainen valmennusalusta toimii tietokoneella, puhelimella ja tabletilla ja on käytössäsi silloin, kun se parhaiten aikatauluusi sopii. 

Tilin luominen tapahtuu helposti heti oston jälkeen. Et tarvitse erityisiä tietoteknisiä taitoja kurssille osallistumiseen.

Kenelle valmennus sopii?

Triathlonvalmennuksen kahdeksan viikon harjoitusohjelman sisältö on suunniteltu siten, että voit suorittaa sitä Teemun laatiman ohjelman mukaan omien sykerajojesi perusteella. Jos et vielä ole määritellyt omia sykerajojasi, voit tehdä sen valmennukseen sisältyvien ohjeiden avulla.

Valmennus sopii sinulle, jos olet kahden viime vuoden aikana harjoitellut säännöllisesti ja/ tai osallistunut onnistuneesti pitkän matkan massaurheilutapahtumaan (maraton, maratonhiihdot, triathlon tai pyöräily).

Kahdeksan viikon harjoitusohjelmassa tehdään alusta alkaen kohtuullisen kovaa treeniä! Saat kurssista parhaan hyödyn, jos sinulla on jo ainakin vähän triathlontaustaa.

Harjoitusohjelma vie aikaasi noin 10h viikossa.

Valmennusohjelman toteuttamiseksi tarvitset triathlonin läpivientiin tarvittavat varusteet: uikkarit (ja märkäpuvun), uimalasit, pyörän ja lenkkarit. Tarvitset myös sykemittarin. Lisäksi ohjelmassa on voimaharjoittelu kahvakuulalla ja jumppa, jossa välineenä on keppi.

Tutustu valmentajaan

Twitterissä:  @lemmettyla

Instagramissa:  @lemmettyla

Facebookissa:  /trilemmettyla

Blogi

Teemu Lemmettylän vetämä triathlon-webinaari:

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä lomakkeella. Vastaamme mahdollisimman pian!